veelgestelde vragen
Ik heb net een bestelling geplaatst. Kan ik deze veranderen of annuleren?

We proberen je bestelling zo snel mogelijk te verwerken, waardoor het soms kan gebeuren dat we annuleringen, veranderingen van bezorgadressen of bestellingen niet meer kunnen doorvoeren.

Als een geannuleerde bestelling niet bij ons terug komt, kan het zijn dat we deze op jouw kosten laten ophalen door een bezorgdienst. Als je het koopcontract wilt verbreken of als je meer hulp nodig hebt, neem dan contact op met de klanterservice.

Klik hier om contact op te nemen.

 
Waarom staat mijn maat er niet bij?

Artikelen en maten die niet op voorraad zijn op de website, worden automatisch verborgen. Het spijt ons als het artikel of de maat die je nodig hebt niet wordt weergegeven, aangezien dit betekent dat dat artikel uitverkocht is. Je kunt een alternatief zoeken of op een ander moment terugkomen naar de website, aangezien de voorraad en producten dagelijks worden bijgewerkt.

 
Mijn betaling is geweigerd

Maak je geen zorgen, dit kan om verschillende redenen zijn gebeurd. Als er genoeg geld op je rekening staat, heb je waarschijnlijk een van de kaartcijfers verkeerd ingevoerd. Als je denkt dat de gegevens goed zijn ingevoerd, raden we je aan het volgende te controleren:

  • Controleer in je Superdry-account of het factuuradres hetzelfde is als het adres waarop de kaart is geregistreerd.
  • Als het probleem zich blijft voordoen, probeer dan de gegevens van een andere kaart in te voeren.
 
Hoe kan ik de gegevens in mijn Superdry-account veranderen?

Zodra je je hebt geregistreerd, kun je je op elk moment bij ‘Mijn account’ aanmelden. Hier kun je je wachtwoord, e-mailadres of adresgegevens veranderen.

Als je ons al een tijdje niet meer hebt bezocht, is het de moeite waard om naar ‘Mijn account’ te gaan om te controleren of al je gegevens up-to-date zijn.

 
Ik heb een kortingscode. Hoe gebruik ik die?

Typ je code in het actiecodevak rechtsboven aan de pagina van je winkelwagentje, en klik op 'click to add promotional code' (bevestig de kortingscode) om deze korting op je bestelling toe te passen. Als de code op dit moment niet invoert, kunnen we deze op een later moment niet op dezelfde bestelling toepassen (hoewel je de code misschien wel voor een volgende bestelling kunt gebruiken).

 
Ik heb een artikel gezien, maar het lijkt niet meer op voorraad te zijn

Artikelen en maten die niet op voorraad zijn op de website, worden automatisch verborgen. Het spijt ons als het artikel of de maat die je nodig hebt niet wordt weergegeven, aangezien dit betekent dat dat artikel uitverkocht is. Je kunt een alternatief zoeken of op een ander moment terugkomen naar de website, aangezien de voorraad en producten dagelijks worden bijgewerkt.

 
Wat betekent 'MasterCard SecureCode' en 'Verified by Visa'?

MasterCard SecureCode en Verified by Visa zijn services die je debitcardgegevens met een wachtwoord beveiligen om je extra bescherming te bieden wanneer je online winkelt. Je mag een wachtwoord aanmaken dat alleen jij kent, dat je elke keer moet invoeren wanneer je je Maestro- of Visa-debitcard online gebruikt.

MasterCard SecureCode en Verified by Visa zijn services die je debitcardgegevens met een wachtwoord beveiligen om je extra bescherming te bieden wanneer je online winkelt. Je mag een wachtwoord aanmaken dat alleen jij kent, dat je elke keer moet invoeren wanneer je je Maestro- of Visa-debitcard online gebruikt.

Je wordt gevraagd een wachtwoord te verzinnen. Je hoeft dit maar één keer te doen. Telkens wanneer je de kaart online gebruikt, word je bij het betalen gevraagd het wachtwoord in te voeren.

 
Ik kan me niet bij mijn account aanmelden

Wanneer je bij ons wilt winkelen of toegang tot je account wilt, vragen we je om je aan te melden. Als je e-mailadres of wachtwoord niet wordt herkend, controleer dan of je hetzelfde e-mailadres en wachtwoord gebruikt als toen je je bij ons registreerde.

Als je je wachtwoord bent vergeten, typ dan gewoon je e-mailadres in het vak ‘Wachtwoord vergeten?’ op de aanmeldpagina. Je krijgt dan instructies over hoe je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Je kunt op elk moment je wachtwoord, primaire e-mailadres of andere gegevens veranderen door je bij ‘Mijn account’ aan te melden.

 
Hoe kan ik voor mijn bestelling betalen?

We geven je graag verschillende betaalmogelijkheden. Ook nemen we beveiliging zeer serieus – je gegevens zijn bij ons dus veilig.

Je kunt één van de volgende betaalmogelijkheden gebruiken:

  • Creditcard, PayPal, iDeal en bankoverschrijving

Houd er rekening mee dat met een bankoverschrijving de verzending kan worden vertraagd omdat de betaling door ons moet worden ontvangen voordat we je bestelling verzenden (dit kan 3-5 werkdagen in beslag nemen). Je ontvangt een e-mail met informatie over onze bankrekening en een specifiek referentienummer (16 cijfers).

Alle betalingen met creditcard zijn onderhevig aan validatie en autorisatie door zowel ons als de kaartuitgever, om beveiliging te handhaven en fraude te voorkomen.

 
Hebben jullie een maattabel?

DAMES

Kledingmaten:

Brits8101214
Amerikaans46810
Europees36384042

Schoenmaten:

Brits2345678910
Amerikaans456789101112
Europees353637383940414243

HEREN

Jassen

Brits36"38"40"42"44"46"
Amerikaans36"38"40"42"44"46"
Europees464850525456

Broeken

Brits30"32"34"36"38"40"
Amerikaans30"32"34"36"38"40"
Europees404244464850

Schoenmaten

Brits456789101112
Amerikaans5678910111213
Europees383940414243444546
 
Is het veilig om online te bestellen?

We maken gebruik van SSL-technologie (Secure Sockets Layer) om potentieel gevoelige informatie zoals je naam en adres te coderen, evenals andere zeer gevoelige informatie zoals je creditcardgegevens. Informatie die tussen jouw computer en onze website wordt doorgegeven, is dan niet leesbaar wanneer iemand anders deze onderschept. Deze technologie omvat de volgende functies:

  • Authenticatie – dit verzekert je browser dat je gegevens naar de juiste computerserver worden verzonden en dat de server veilig is;
  • Codering – dit codeert de gegevens, zodat ze niet kunnen worden gelezen door iemand anders dan de veilige server;
  • Gegevensintegriteit – dit controleert de gegevens die worden overgedragen, om te verzekeren dat ze niet zijn veranderd.
 
Moet ik een account aanmaken om bij jullie te kunnen winkelen?

Je hoeft geen account aan te maken om bij ons te kunnen winkelen. Je kunt ook als ‘gast’ een bestelling plaatsen. Een account maakt het echter makkelijker wanneer je de volgende keer weer iets bij ons koopt.

Als je een account hebt, kun je bestellingen plaatsen zonder elke keer al je gegevens weer opnieuw te moeten invullen. Je kunt eerst een account aanmaken, of eerst gaan winkelen en je account pas aanmaken wanneer je betaalt. Volg gewoon de eenvoudige stappen op het scherm en zorg dat je je betaal- en adresgegevens bij de hand hebt.

 
Wanneer wordt mijn betaling afgerond?

Als je betaling is geautoriseerd, wordt het bedrag voor ons 'gereserveerd' op je rekening en ontvang je een e-mail waarin wordt bevestigd dat je bestelling is geplaatst. De betaling wordt pas voltooid nadat het laatste artikel van je bestelling is verzonden.

Als je bestelling niet volledig afgerond wordt, wordt het geld niet van je rekening gehaald. We sturen je een e-mail om je te laten weten waarom je bank de betaling niet heeft geautoriseerd. Maar maak je nog geen zorgen, er kan misschien makkelijk iets worden gedaan om de bestelling alsnog te voltooien.

 
Wanneer hebben jullie een artikel weer op voorraad?

We kunnen geen informatie geven over binnenkomende artikelen en over wanneer (en of) de voorraad van bestaande artikelen weer wordt aangevuld. Onze oprechte excuses voor dit ongemak. Je kunt een alternatief zoeken of op een ander moment op de website kijken, aangezien de voorraad en producten dagelijks worden bijgewerkt.

 
Ik ontvang jullie e-mails niet

Eén van de meest voorkomende redenen hiervoor is dat onze mails als junkmail wordt gemarkeerd. Om dit te voorkomen, moet je CLOAKING en CLOAKING aan je e-mailadresboek toevoegen. Onze berichten zouden dan gewoon in je inbox terecht moeten komen.

Als je dit hebt gecontroleerd en je onze e-mails nog steeds niet ontvangt, controleer dan of je het juiste e-mailadres hebt ingevoerd. Als je verdere hulp nodig hebt, klik hier om contact op te nemen.

 
Hoe kan ik me voor de nieuwsbrief aanmelden?

De makkelijkste manier om je voor onze nieuwsbrief aan te melden, is door een account aan te maken. Je hoeft nog niks te kopen, maar zodra je besluit wel te gaan winkelen, kun je dat meteen doen.

 
Ik heb problemen met het plaatsen van een bestelling op jullie website

Als je technische problemen ondervindt, kun je contact opnemen met onze klantenservice, die je zal proberen te helpen. Verstrek zoveel mogelijk van de onderstaande informatie om ons te helpen het probleem voor je op te lossen:

  • Je besturingssysteem (bijvoorbeeld Windows XP, Mac OS 9.0)
  • Je internetbrowser (bijvoorbeeld Internet Explorer 6, Firefox 3.5)
  • Welke pagina je probeerde op te roepen
  • Hoe laat het probleem zich voordeed
  • Knip en plak in de e-mail elk foutbericht dat op het scherm verscheen.

Als je verdere hulp nodig hebt, klik hier om contact op te nemen.

 
Hoe kan ik naar een artikel zoeken en een bestelling plaatsen?

Je kunt de website doorzoeken met behulp van de winkel-categorieën en en de link ‘Nieuw binnen’ boven aan de webpagina. Je kunt ook de keuzemenu’s voor zoekfilters gebruiken, die je kunt oproepen door op de link ‘zoeken’ boven aan de webpagina te klikken.

Als je precies weet wat je wilt hebben, kun je ook de productnaam in het zoekvak invoeren. Wanneer je iets leuks hebt gevonden, selecteer je de gewenste maat en klik je op 'toevoegen aan winkelwagentje'. Vervolgens kun je verder winkelen of naar de kassa gaan via de link 'winkelwagentje weergeven' in de rechterbovenhoek van de pagina. Nadat je je gegevens hebt ingevoerd en gecontroleerd, voer je je creditcardgegevens* in, of je kiest een alternatieve betaalmethode, en vervolgens klik je op 'bestelling voltooien'. We sturen je een e-mail om je bestelinformatie te bevestigen.

*Superdry.com maakt gebruik van de Verisign 256-bits SSL-coderingstechnologie (Secure Socket Layer). Je creditcardgegevens worden rechtstreeks naar onze kaartverwerker gestuurd en worden NIET op onze server of in onze database opgeslagen, dus zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat onze beveiliging ooit gekraakt zou worden, komen je creditcardgegevens niet in gevaar.